Gazete Ege

İzmir İçin Ekonomik Yükseliş ‘Festivaller’

  • 17 Ekim 2017, 13:54

Hemen her ilçesinin ayrı bir değer olduğu şehirdir İzmir.  Yerel birçok ürün için festivallerin düzenlendiği kentimizde, festivallerimizin dünya markası olabilmesi hepimizin ortak hedefi olmalıdır. Her festivalde binlerce insanın bölgeye akın ettiği, bölgenin alışveriş hayatında görülmemiş bir patlama yaşandığı ölçümlenmektedir. Ulusal festivallerin kent ekonomisine katkısı bir milyar usd. seviyelerine kadar ulaşmaktadır. Festival Şehirleri, marka değeri ve ekonomiye sağladıkları katkı olarak sanayi şehirlerinin önüne geçmiştir.

Festival Nedir?

Festival, genellikle her yıl aynı saatte gerçekleştirilen yerel halk tarafından oluşturulmuş geleneksel bir sembol haline gelen bir etkinliktir.

Festivaller ve etkinlikler, artan küresel kent cazibe eğilimlerindendir.

Kent markası için etkili araçlardır ve Venedik, Rio de Janeiro ve Münih gibi birçok küresel şehir markası, her yıl düzenlediği festivallerle karakterizedir ve hatta ilişkilendirilir.

Dünya’nın önde gelen festivalleri, Domates Festivali – İspanya, Cannes Film Festivali – Fransa, Venedik Karnavalı – İtalya, Rio Karnavalı – Brezilya, San Fermin Festivali – İspanya, Fringe Festivali – İskoçya, Holi Festivali – Hindistan, Beyaz Geceler Festivali – Rusya, Oktoberfest – Almanya, Londra Mimarlık Bienali ve Festivali – İngiltere, Berlin Film Festivali, Day of Dead – Meksika, Bordeaux Şarap Festivali – Fransa, Burning Man Festivali – Amerika, Boryeong Çamur Festivali – Kore, Toronto Uluslararası Film Festivali – Kanada, New Orleans Jazz Festivali – Amerika olarak hafızalarda yerini almıştır.

Peki ya İzmir, İzmir ili ilçeleriyle birlikte, yılda 60-70 etkinlik ve tarım, gıda, çiçek, film, müzik, şiir ve sanat festivalleri düzenleyen önde gelen şehirlerden biridir. Her yıl Türkiye’de yaklaşık 2000 festival ve benzeri etkinlikler düzenlenmektedir.

Festival ve etkinlik pazarlama çabaları genellikle şehir pazarlama çabaları üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Ancak İzmir için yeterli bir pazarlama çalışması yapılmamaktadır. İzmir’in küresel popülaritesini sağlayacak festival ya da festivallerin tespit edilmesi birinci aşama olmalıdır. İzmir’de düzenlenen tüm festival ve etkinlikler yerel kalmanın ötesine gidememiştir. İzmir tercihini yapmalı ve Ulusal Bir festival için tüm organlarıyla çalışmalıdır. Denizi, tarımı, şehre özel lezzetleri ve zevkleri olan bir şehrin muhakkak Ulusal bir festivali olmalıdır. Kültür ve sanat, film ve müzik, gıda ve gastronomi, deniz ve deniz sporları bunun hangisinin İzmir’in Ulusal Festivali olmasına karar verilmelidir. İzmir iyi gıda şehirlerinin oluşturduğu Délice Uluslararası ağının bir üyesidir. Buda gıda ve gastronomi festivallerinin İzmir için önünü açmaktadır.

Eğer İzmir’i hep birlikte Global bir Marka yapacaksak kararımızı vermeliyiz.

Aksi halde İzmir her geçen gün ekonomisi daralan, turist pazar payını kaybeden, yatırımların şehrin geleceğine katkı sağlamadığı bir şehir olmaktan öteye gidemeyecektir.

İzmir’i Global Marka Şehir yapabilmek için el ele verelim, sahip olduğumuz bu değerli Şehri kültür mirası ve kaynakları ile değerlendirelim.

YAZARIN SON YAZILARI
Buca’dan bir ilk daha - 21 Temmuz 2018
Eğlenerek veda ettiler - 21 Temmuz 2018
Çilli ve zilli - 21 Temmuz 2018
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

mecidiyekoy escort

Diyarbakır escort bayan